2016. május 20., péntek

Országos kompetencia mérés

Sziasztok, Lori vagyok. Ebben a bejegyzésben egy - a közeljövőben bekövetkező - dologról fogok írni. Méghozzá a kompetenciáról. Most megtudhatod, hogy mire is jó a kompetencia hosszú felmérése, néhány jó tanácsot a megíráshoz, valamint azt is, hogy honnan gyakorolhatsz, honnan oldhatsz meg kompetenciához hasonló feladatokat. Nos nincs több előszó, elég is a kertelésből, kezdjük el a bejegyzést!

Kompetencia a láthatáron!

{Lori}

Először is tisztázzuk, hogy milyen céllal oldjuk meg ezt a gyötredelmesen hosszú feladatsort. Mint mindenre, erre is találtam egy kis segítséget az interneten: "A kompetenciamérés arra a kérdésre keresi a választ, hogy a tanulók képesek-e a tudásukat az életben alkalmazni és további ismeretszerzésre felhasználni? Vagyis birtokában vannak-e annak az úgynevezett „eszköztudásnak”, amely sikeres továbbhaladásukhoz nélkülözhetetlen? Ezért a felmérés tesztjei alapvetően nem a tantervi követelmények teljesítésére, hanem valódi problémák, helyzetek megoldására irányulnak. Nem tantárgyi tudást, hanem bizonyos kompetenciákat, képességeket mérnek." 
(Részlet a Kölöknet.hu oldalról)

Szóval itt most csak arról volna szó, hogy megnézzék, hogy az életben használatos feladatokat (ahogy a szövegben írták: "valódi problémákat") hogyan oldanék meg?! Komolyan mondom! Nem gondolom, hogy erre mindenkinek szüksége lenne!

Azonban hadd beszéljek arról, hogy kik is írják ezt a felmérősort! Általános iskolában, néha 4. osztályban, de legfőképpen 6. és 8. osztályban osztják ki ezeket a füzeteket, melyben a feladatsor megtalálható. Mivel én és Zsófi is 6. osztályba járunk, ezért mi is ugyanúgy megírjuk idén május 25-én (szerdán) az Országos Kompetencia Mérést.

Szerintem sokan a 6. és 8. osztályos (jelen esetben csak általános iskolások) közül megírták az Országos Kompetencia Nyelvi Mérését. (Május 18. szerda) Én angol nyelvből írtam meg a felmérést, és így visszatekintve nem volt annyira nehéz. Garantálom, hogy ugyanazt írtuk. (Feltéve, hogy te is 6. osztályos vagy és angol nyelvet tanulsz, valamint hogy a ti iskolátokban is van nyelvi mérés.)

De most jöjjön néhány jó tanács a megíráshoz!

  • Gondold át! Tudom, hogy nem áll túl sok idő a megoldásra, de minden szó kulcsfontosságú, amiket muszáj megértened.
  • Figyelj oda! Ha azt kéri a feladat, hogy húzd alá, akkor ne karikázd be, mert az akár pontlevonással is járhat, ami rontaná a teljesítményed még akkor is, ha egyébként jó a megoldásod.
  • Dolgozz szép külalakkal! Mindenkinél előfordul, hogy nem jól látja ki a számot, betűt. Ilyenkor két lehetősége van: Az egyik, hogy megpróbálja kivizsgálni, hogy milyen számot/betűt írtál (50% esély van arra, hogy eltalálja) vagy hogy ott hagyja a fenébe, és ugyanolyan pontlevonásban részesülsz.
  • Legyen nálad több toll is! Senki sem tudhatja, hogy mikor szeretne kifogyni a toll, amivel írnánk. Az nyelvi kompetencia mérésre én négy db tollat vittem... :)
  • Használd ki az időt! Minden perc fontos lehet, ezért ha úgy gondolod, hogy készen vagy, akkor se nyugodj meg teljesen, nézd meg, hogy van e esetleg valamilyen hibád, amit ilyenkor még van lehetőséged kijavítani.
  • Gyakorolj! Az Interneten több évre visszamenőleg megtalálod a Kompetencia feladatsorait, gyakorolj ott egy keveset! És hogy hol találod ezeket?  Egy picit lejjebb! :)


2014-es hatodikos és nyolcadikos Kompetencia felmérő füzetek

Oktatási hivatal kompetenciák és megoldókulcsok:        KATTINTS
E-Mentor.hu kompetenciák (több példány)                       KATTINTS
Latest Aricles (magyar oldal)                                               KATTINTS

Köszönöm, hogy elolvastad, remélem tudtam segíteni. Sok sikert kívánok a megíráshoz (ha írsz). Én Lori voltam, szia!

Képtalálat a következőre: „ceruzák”

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése